7 tipů, jak začít podnikat od nuly – jde to i bez investice! 

Toužíš změnit svůj životní styl a postavit se na vlastní nohy? Nečekej, než ti do klína spadne první milion. Vydělej si ho. Máme pro tebe několik tipů, jak začít podnikat od nuly a v čem podnikat i bez velké investice. 

"Chci začít podnikat," - tak začni! Poznej 7 rad, díky kterým zjistíš, jak začít podnikat od nuly a v čem podnikat bez investice! To vše v dalším článku.

1. Jak začít podnikat od nuly? Zlehka 

Máš geniální nápad na podnikání? Ověř si, zda ho stejně růžově vidí i tví potenciální klienti.  

Naslouchej trhu. Investuj do pár prototypů svého budoucího produktu, nebo vytvoř jednoduché webovky ve WordPressu. Neboj se pídit po názorech široké veřejnosti, a hlavně jim naslouchej.  

Nemá cenu se zuby nehty držet prvního konceptu. Pokud jej společnost nepřijme, nech ho plavat a hledej zlaté jablko dál. Měň a přizpůsobuj se, dokud neobjevíš službu či produkt se skutečným potenciálem.  

2. Buď připravený 

Entuziasmus a nadšení budou tvým nejlepším zdrojem motivace. Určitě se ale do podnikání nepouštěj bezhlavě a bez plánu.  

/Vytvoř si podnikatelský plán a neuděláš krok stranou. / 

Sestavení alespoň základního podnikatelského záměru bys neměl přeskakovat. Minimálně si díky němu přesně ujasníš: 

  • co přesně bude smyslem tvého podnikání 
  • kdo budou hlavní konkurenti 
  • jaká tě čekají rizika 

Připravit se můžeš třeba i četbou knih. „Kupte si jakoukoliv knihu a začněte číst,“ radí, profesionální vyjednavač a prezident Asociace vyjednavačů, Radim Pařík. Nejen v začátcích podnikání doporučuje: 

  • Hostage at the Table: Knihu napsal George Kohlrieser, nejlepší vyjednavač světa, který více než 170x vyjednával s teroristy. Vždycky úspěšně.  
  • Getting Past No: Publikace z Harvardovy univerzity tě naučí, jak překonat nesouhlas. Autorem je William Ury. 
  • Nikdy nedělej kompromis: V knize od Chrise Vosse a Tahla Raze se dozvíš, že kompromis ti pokazí život a že ho vůbec nechceš dělat.  

3. Zahraj si na extroverta 

Smutná pravda dnešního světa byznysu je, že nadupaný seznam kvalitních kontaktů je nezbytným klíčem k úspěchu. Spojení s těmi správnými lidmi tě nejen posune osobnostně dál, ale otevře nespočet dveří k novým možnostem. Ať už jsi extrovertem nebo zapřisáhlým introvertem, vyraz do společnosti a začni se seznamovat.  

Dvacáté první století naštěstí nabízí hned několik způsobů, jak naplnit kontaktní knížku: 

  • sociální sítě 
  • coworkingová centra 
  • off-line konference 
  • přímé kontaktování prostřednictvím e-mailu 
  • kontakty známých 

Když už kýžené kontakty máš, vykřesej z nich všechno. Jak ale využít kontakty co nejefektivněji? „Nebojte se vyjednávat. Vyjednávejte v antikvariátu, na výletě, v restauraci, s kamarády, kdo skočí do hospody pro pivo. Prostě vyjednávejte a trénujte to v praxi,“ říká Pařík.  

4. Odliš se 

Uspět neznamená objevit kolo. Přeci jen žijeme ve světě, který nám nabízí snad vše, na co si jen vzpomeneš. Přijít s něčím skutečně novým je téměř nadlidský úkol. Naštěstí tajemstvím úspěchu na dnešním trhu není být jedinečný, ale odlišný.   

Nepodceň v začátcích sílu marketingu. Věnuj čas a energii k tomu, abys definoval, čím se skutečně lišíš od konkurence a postav si na tom svůj vlastní brand.  

Jak se odlišit? 

  • Najdi jedinečný prodejní argument (nejrychlejší doručení v širokém okolí, nadstandardní služba, kterou nikdo jiný nenabízí apod.) 
  • Poznej svého zákazníka a mluv jeho jazykem (primárně se musíš zalíbit jemu) 
  • Vytvoř si originální vizuální identitu (nad konkurencí musíš vyčnívat) 

Zkrátka buď nezapomenutelný! 

/Objev i další tipy a triky, jak být lepší než konkurence. /  

5. V čem podnikat bez investice – využij výhody on-line světa 

I bez statisícové marketingové kampaně se dá prorazit. V on-linu je to prakticky za pakatel.  

Základem jsou sociální sítě (Facebook, Instagram, LinkedIn apod.). Budeš-li je pravidelně a kvalitně spravovat, minimálně v začátcích si vystačíš i bez plnohodnotného webu.  

Upřednostni on-line reklamu před tou off-line. Za prvé je levnější a zadruhé s ní zasáhneš mnohem širší část potenciálních zákazníků. Zkrátka za méně peněz více muziky.  

6. Poohlédni se po alternativních způsobech financování 

Nebudeme si nic nalhávat. Bez peněz to jde, ale s nimi to jde o něco lépe. Naštěstí se nemusíš spoléhat jen na vlastní zdroje. Dnešní svět byznysu nabízí celou řadu alternativních způsobů financování, jako je: 

  • crowdfunding 
  • start-up soutěže 
  • dotace 
  • půjčky pro podnikatele 
  • peer-to-peer financování 
  • investor 

/Je to ten pravý? Najdi toho správného investora pro svůj byznys. / 

7. Chci začít podnikat – tak začni! 

Pokud víš, s čím a jak chceš na trh vstoupit, není na co čekat. Nejlepší čas, kdy začít podnikat byl včera. Ten druhý nejlepší je dnes. Proto s prvními krůčky na cestě k vlastnímu byznysu začni hned. 

|

Marketing Miner competitor research SEO tool

Související články