Nejen umělá inteligence – jaké jsou marketingové trendy 2024?
Lidé budou mít příští rok chuť utrácet. Inflace klesá, příjmy rostou a globální ekonomické prognózy na příští rok jsou příznivé. Proto by tě neměly minout nejčerstvější marketingové trendy, podle kterých se spotřebitelské chování bude v roce 2024 řídit. Ačkoliv umělá inteligence hraje velkou roli, na poli se objevují i další hráči. Jací? To vše se dozvíš v novém článku.
Země se točí stejnou rychlostí, ale život je stále rychlejší. Lidé šetří čas a v tomhle duchu bude vypadat i marketing. Pokud patříš k těm, kteří se svým časem nakládají efektivně a chceš se dozvědět o trendech na rok 2024, připravili jsme si pro tebe ty nejzásadnější změny.
Jaké marketingové trendy nás čekají v roce 2024?
· Umělá inteligence
· Personalizovaný marketing
· Hlasové vyhledávání
· Krátká videa
· Udržitelnost a etický marketing
Umělá inteligence jako cesta k zákazníkovi
Tato kapitola není ve světě marketingu novinkou. Umělá inteligence už začíná být běžnou součástí pracovních týmů a lidé se s ní v posledních měsících sblížili. Za krátký čas navíc dokáže vyprodukovat velké množství materiálu. S postupným technologickým vývojem se navíc zvyšuje i kvalita obsahu. Do budoucna se tedy předpokládá ještě intenzivnější zapojení AI.
Nástroje umělé inteligence analyzují velké množství dat, díky čemuž jsou schopné rozpoznat vzorce chování, které vedou zákazníky k nákupu. A to je první krok k tomu, jak nakopnout marketing, protože své aktivity můžeš lépe cílit a personalizovat.
/Použij AI i ve svém podnikání a objev, jaké další kousky umí předvést./
Vodítko, které rozluští spotřebitelské chování
S tím jde ruku v ruce přímé zapojení zákazníka. Právě interakce se zákazníky bude v roce 2024 představovat v marketingu výrazný posun. V praxi se AI používá například jako chatbot, který s klienty komunikuje v reálném čase. Co se ale díky většímu množství dat zlepší, bude forma komunikace mezi zákazníkem a chatbotem. Konverzace má být souvislejší a dokáže se napojit na personalizovaná data, což povede k osobnějšímu řešení problémů.
Personalizovaný marketing – náš zákazník, náš pán
Další důležitou složkou bude v příštím roce personalizovaný marketing. Nároky zákazníků se zvyšují a firmy se tomu budou muset přizpůsobit. Proto se předpokládá, že se marketing bude orientovat na individuální potřeby a preference klientů. Tento přístup pak povede ke zlepšení zákaznické zkušenosti, s kterou úměrně roste i důvěra a vyšší pravděpodobnost, že se při dalším nákupu jedinec zase vrátí zrovna k tobě.
Jak na personalizovaný marketing?
Pokud svou společnost chceš v tomto směru posunout, měl bys začít klást důraz na zkušenost, kterou si zákazník z nákupu odnese. Opusť masový marketing a raději se zaměř na tvrdá data o tvých klientech:
· Jaký produkt či službu upřednostňují?
· Jaká je jejich zákaznická historie?
· Jak se chovají při vyhledávání?
Když poznáš osobnost zákazníka, neboj se svůj obsah zacílit, třeba cílenou reklamou nebo doporučením produktu dle individualizovaných dat. Osoba na druhé straně se bude cítit pochopená, oceněná a výjimečná.
Digitální technologie – nepodceňuj sílu hlasu
Doba je stále rychlejší a předpokládá se, že lidi budou chtít šetřit čas i při psaní – místo toho, aby do vyhledávače dotaz naťukali, raději se zeptají nahlas. Tato domněnka pramení i z faktu, že se Siri a Alexa těší stále větší popularitě. Z toho vyplývá i další marketingový trend na rok 2024, kterým je nárůst hlasového vyhledávání.
S tím se ovšem pojí i dopad na SEO. Optimalizace pro vyhledávače se s vývojem digitálních technologií budou muset adaptovat na otázky, které budou v hlasové podobě. Kvůli posunu od psaného k hlasovému projevu se bude od firem do budoucna očekávat, že přizpůsobí svůj obsah novému způsobu vyhledávání. Díky tomu vzroste šance, že se značka objeví na horních příčkách při vyhledávání.
Jak přizpůsobit SEO hlasovému vyhledávání?
· Zaměřit se na longtailová klíčová slova
· Používat běžný/hovorový jazyk
· Dát na otázku jasnou odpověď
· Zajistit, aby byl obsah dobře hledatelný i v hlasové podobě
Sociální média s krátkými videi v čele
Doba, kterou jsou lidé ochotni věnovat nějakému sdělení se stále zkracuje. Proto jsou ideální krátká videa, která vizuálně zaujmou a vyhoví požadavkům moderního publika. Video marketing ale není žádná novinka. Jeho efektivitu již ověřily platformy jako je TikTok, Instagram Reels nebo YouTube Shorts. Zásadní rozdíl je v tom, že značky nebudou krátká videa používat pouze k reklamě, ale budou tímto způsobem diváky informovat o interním dění nebo se zaměří na budování pověsti značky.
Když udržitelný byznys potká etický marketing
Byznys už se netočí jen kolem nákupu produktu nebo služby. Zákazníci se stále častěji zajímají i o hodnoty firmy, zejména pokud jde o celospolečenské otázky, například problematiku globálního oteplování.
Zodpovědnost z ekologického, ale i etického pohledu je pro dnešního spotřebitele stále důležitější. A neměl bys na to zapomínat ani v marketingu. I pokud se v podnikání věnuješ odlišným tématům, taková změna klimatu se týká všech, včetně tvé firmy i tvého zákazníka. Udržitelnost je sexy, stejně jako etická stránka věci. Ekologické obaly nebo využívání fairtradových výrobků budou v roce 2024 u klientů mnohem důležitějším měřítkem.
Svět je rychlý, a ještě rychleji se mění. Proto bude zásadní schopnost se na tyto změny adaptovat, ať už to bude orientace na zákazníka nebo příklon k technologiím. Marketingové trendy na rok 2024 vše z toho akcentují, proto se neboj a připrav se na nové výzvy ještě letos.
Související články
VYHNI SE TRAPASU. SPRáVNé OSLOVENí JE ZáKLAD
22.07.2023