Podnikatelka Eva Čejková je testerka všech rolí života ženy

Podnikatelka Eva Čejková se ve světě reklamy a marketingu pohybuje už dvacet let. Založila komunitu Ženy s.r.o., což je platforma, které dnes čítá už sedmdesát tisíc registrovaných žen. Před pár lety z ní vyčlenila startup Testuj.to. Ten se stal prvním startupem, do kterého investovala Heureka group. Jaké je to pracovat se ženami, co si myslí Eva o feminismu, ale i jak je důležité zachovat si ve světě technologií lidský kontakt se dozvíš v následujícím rozhovoru.

Nebaví tě číst? Koukni na rozhovor!

Co všechno děláte v Ženy s.r.o.?


Jsme komunita – online i offline. Myslím si, že je hodně důležité, aby lidi nežili jen ve světě sociálních sítí, ale aby se stále uměli potkávat. Můj prvotní cíl bylo dát dát příležitost různým ženám. Ty se na našem webu zaregistrují, mohou vkládat blogy, psát recepty, volně se vyjadřovat. Ženy s.r.o. jsou komunitní médium. Testujeme produkty, sdílíme recenze a fotografie. Jednoduše si u nás vytvoříte profil, kde o sobě dáte vědět do naší široké komunity. Pořádáme také různé akce. Nabízíme takový balíček, kde můžete inspirovat další ženy nebo se sami nechat inspirovat. Publikujeme totiž i různé rozhovory s osobnostmi a silnými životními příběhy.

S jakou nejzajímavější osobou či příběhem ses setkala?


Toho je tolik. Musím říct, že nejčtenější příběhy jsou ty silné, například když někdo projde těžkým onemocněním, jako je rakovina. Vůbec bych nechtěla někoho vyčleňovat. Napadá mě třeba úplně první žena, kterou jsme podpořily po vážné autonehodě, kdy se ani nevědělo, jestli bude chodit a dnes je v pořádku a dokonce je úspěšná podnikatelka. Příběhů je hrozně moc. Každá žena a každý příběh je inspirativní.

Členem se může stát kdokoliv?


Ano, zadarmo. Fungujeme už deset let, naše databáze je obrovská.  Máme asi sedmdesát tisíc registrovaných žen. Největší akce, kterou jsme kdy dělaly a letos ji budeme znovu pořádat je tzv. Den, kdy se mám ráda, která probíhá v obchodním centru, kde nás v minulosti bylo až tři a půl tisíce.

Jaké největší úspěchy za sebou máte?


Jako největší úspěch vidím dlouhodobou návštěvnost a čtenost. Kolem tři sta tisíc uživatelů měsíčně. 

Jaké je pracovat jen se ženami?


Má to své plusy i mínusy. Záleží na tom, jaké dané ženy jsou. Pamatuji si dobu, kdy se mi se ženami hodně špatně spolupracovalo. Mohu vyprávět i úsměvné historky o tom, jak jsem je musela při poradách rozsazovat. Nicméně dnes je ten tým také ryze ženský a funguje skvěle. Záleží na tom, kdo je v čele daného oddělení.

Je v Česku rozbitý pomyslný skleněný strop?


Ještě ne. Nechci hodnotit, jestli je to pomalu nebo rychle. Ale myslím si, že my ženy musíme ještě projít určitou transformací, víc si věřit, nehrát si na muže a zachovat si empatii a naši ženskost.

Myslíš si, že kdyby byla ve vedení země žena, bylo by to další otevření dveří, nebo jen symbolika?


Určitě jakákoliv žena v čele státu, sněmovny, senátu je posun. 

Považuješ feminismus za dobrou věc?


Feminismus, kvóty, diverzita a tato pojmenování témat, která se ve společnosti zrovna řeší, mi netrhají žíly. Myslím si, že když má člověk selský rozum, dělá věci přirozeně a chce se obklopovat ženami, chce, aby si ženy s muži rozuměli, aby měl v týmu i mladé i zkušenější zaměstnance, tak to prostě dělá. Já hledám ve všem balanc, ať to kdokoliv pojmenovává jakkoliv chce.

Přesuňme se k softwaru Testuj.to.


Naše komunita využívá tento software k testování produktů. Může ho využívat jakékoliv médium. Jedno z prvních bylo kafe.cz. Dnes testujeme i s Frekvencí 1 nebo TV Nova. Obrací se na nás různí klienti – od elektroniky přes kosmetiku až po jídlo. Loni jsme otestovali deseti tisíce produktů, což je bohužel málo, protože máme obrovský převis zájemců.

Naši testeři jsou běžní lidé, co si na Testuj.to najdou produkt, který by chtěli vyzkoušet. Zatím je situace taková, že když testujeme například padesát mixérů nebo sto knížek, nejsme ještě schopni uspokojit všechny testery. Jsem strašně ráda, že takový zájem je, protože produkujeme objektivní uživatelské recenze. Dost často bývají i negativní. Není to o tom, že dostanete produkt a musíte napsat pozitivní recenzi. Je to čistý sběr názorů z trhu.

Jak funguje princip testování?


Když jde například o spotřebiče, dochází ke slevě třicet až padesát procent na kusu pro testujícího. Například, když sháníte televizi a na Testuj.to je zrovna testují, můžete se přihlásit do výběru a pokud vás systém vybere, dostanete na ni slevu výměnou za recenzi. Musíte ji minimálně dva měsíce zkoušet a poté napsat objektivní recenzi většinou na Testuj.to a na heuréku či další portály dle potřeby.

Jak jste se dostali pod Heureka group?


Náhodou. Aby start-up mohl vyrůst, potřebuje kvalitní lidi, know how, perfektní produkt a kapitál. Hledala jsem strategického investora, pro kterého by byl náš produkt zajímavý a zároveň nám pomohl přinést i peníze. Náhodou jsem se potkala se CEO Heuréky Tomášem Bravermanem na jedné e-commerce akci. Domluvili jsme se na schůzce, kde byli naši i jeho zaměstnanci z vývoje. Na schůzce jsme došli k závěru, že naše spolupráce má potenciál a začali jsme řešit právní věci a finance, do čehož přišla pandemie. Ta nám paradoxně nahrála, protože tehdy šlo e-commerce nahoru a recenze byly hodně důležité.

Jak jsi sestavovala tým?


Pár lidí přešlo z Ženy s.r.o., ale po spojení s heurékou jsme sestavovali nový tým.

Máš nějakou vizi do budoucna, kam byste se mohli rozrůst?


Jsem podnikatelka a chci růst. Nejvíce do do zahraničí. Momentálně jsme kromě Česka i na Slovensku a Maďarsku. Momentálně se snažíme zasáhnout do Estonska, Litvy, Lotyšska a Německa.

Jaký je největší rozdíl mezi tím, když jsi začala podnikat a tím, jak to vypadá dnes?


Podnikatelka jsem už dvacet let. Největší rozdíl je v technologiích. Sice nás všechny posouvají dopředu, ale občas zapomínáme na normální, lidské a běžné. Myslím si, že by každý měl v pracovním týmu mít mladé lidi, kteří smýšlejí novým způsobem, stejně tak, jako ty starší, kteří přináší své letité zkušenosti.

Jakou volíš strategii při schůzce s klientem?


Po dvaceti letech si už nehraješ na strategie. Myslím si, že mám natolik velkou empatii a intuic, že až někdy podcením přípravu a stane se mi trapas. Moje strategie je, že náš produkt opravdu znám a vím, co trh potřebuje. Pokud se mě klient začne ptát na nějaké technologické otázky, tak jej propojím se správnými lidmi, jelikož to není moje parketa. Umím přiznat, když něčemu nerozumím. 

Podnikatelka Eva Čejková

Je důležité, umět delegovat svoji práci?


Ano, ale taky to trvá. Myslím si, že dnes už vím, do čeho můžu mluvit a co předat dál.

Používáš nějaké interní systémy, které bys mohla poradit našim posluchačům?


Transparentní účetnictví, CRM, Trello, všude hlídáme hodiny. Není to žádná věda. Důležité je mít všechno plně automatizované a mezi sebou propojené.

Ovlivnila inflace výši platů ve firmě?


Zatím nijak zásadně ne. Snažíme se to dělat tak, aby zaměstnanci měli například vyšší bonusy. 

Na co se díváš při pohovoru, co chceš slyšet a na co by se člověk při pohovoru měl sám zaměřit?


Pro mě je nejdůležitější vidět v životopise, jak dlouho vydržel daný člověk v zaměstnání. Nemám ráda fluktuanty. Když vidím, že někdo pracoval rok tam, rok jinde a další rok jinde, je něco špatně. Vždy se mi to potvrdilo. Snažím se brát běžce na dlouhou trať.

Jsi podnikatelka, co tě motivuje k práci?


Beru to jako své poslání.

Jaký předpoklad by podle tebe měl mít začínající podnikatel?


Nesmí se bát a musí u toho vydržet. Podnikatel či podnikatelka je pro mě někdo, kdo dává práci lidem. To je teprve výzva.

Jak zvládáš stres?


Jsem klidný člověk, ale potřebuji prostor sama pro sebe. Někdy mi vyhovuje i naprosté ticho, příroda, což mi hodně pomáhá.

A co time management?


Mám to do kartičky, kam si píšu, co mám dělat, komu mám zavolat. To je jediný můj heck, který mi funguje hrozně moc let – papír a tužka.

Čím motivuješ k práci své zaměstnance?


Už nevím, kdo to řekl, ale musíš hořet, abys mohl zapalovat. Myslím si, že je tam určité moje nadšení pro věc. I když přijde krize, jsem schopná si stoupnout před své zaměstnance a říct jim pět možností, kde jako podnikatelka vidím příležitost. 

Jak řešíš konflikty se zaměstnanci?


Nejsem vůbec konfliktní. Naučila jsem se, že když je někde problém, musí se řešit okamžitě a neodkládat. Neřešit nic po e-mailech, vše osobně. Snažím se spíš do konfliktů nechodit.

Je něco, co bys nikdy nevyzkoušela?


Asi nějaké adrenalinové sporty, jako seskok padákem. Ale jsem hodně podnikavá a ráda zkouším nové věci a blbnu s dětmi. V roli, kterou mám jako podnikatelka, mě toho už moc neláká. Spíš chci vyzkoušet sociální experiment, kdy bych si na rok vypnula všechny sociální sítě. Zajímalo by mě, jestli by se mi někdo ozval, nebo jestli by na mě všichni zapomněli. Jsem hrozně zvědavá, co se stane, a myslím, že se mi to povede.

Kdyby ses mohla stát kýmkoliv na jeden den, kdo by to byl a proč?


Chtěla bych paní Masarykovou. Být po boku muže, který zde po válce začal budovat stát, by bylo hrozně zajímavé. Byla to silná žena. Prý po něm musela číst všechny projevy, to by mě hrozně bavilo. Být silnou ženou silného muže.

|

Marketing Miner competitor research SEO tool

Související články