Kdo je copywriter – 7 důvodů, proč chtít ve firmě profíka na texty

Chceš svoje podnikání posunout na další level? Zkus pomoc od copywritera! Tvůj web, sociální sítě nebo brožurky mohou rozkvést, když se v nich objeví poutavé texty od profesionála. Co všechno takový copywriter dělá a proč vůbec jeho služby využít? To se dozvíš na následujících řádcích. 

Kdo je copywriter? Co dělá copywriter?
Kdo je copywriter? Co dělá copywriter?

Kdo je copywriter?

Psaní marketingových a reklamních textů s cílem přesvědčit lidi, aby si koupili daný produkt nebo využili nějakou službu – tak by se dal shrnout copywriting. Člověk, který se tvorbou takových textů zabývá je pak copywriter, z anglického copy (zprávařský text) a write (psát). 

Co dělá copywriter?

Do popisu jeho práce spadá kromě psaní poutavých textů i vymýšlení sloganů, spolupráce s grafikem nebo zvýrazňování konkrétního údaje ve sdělení. Pokud má zadávající firma představu o hlavním poselství textu, je na textaři, jak danou informaci podtrhnout právě skrze použitá slova. 

Právě díky sloganům si zákazníci vytvoří asociaci se značkou. Když člověk v českém prostředí slyší větu „Když ji miluješ, není co řešit“, okamžitě se jim vybaví Kofola. Za tímto úspěšným sloganem stojí copywriteři z agentury Havas, toho času Euro RSCG. Podobně tomu je i na mezinárodní úrovni. Značku Nike již od roku 1988 vystihují tři slova – Just do it. Autorem veleúspěšného sloganu je Dan Wieden z agentury Wieden & Kennedy. 

Můžeme tě poprosit o vyplnění krátkého formulář? Pomocí sběru dat bychom chtěli zlepšit náš obsah. Předem moc děkujeme!

Proč je pro podnikatele výhodné s copywriterem spolupracovat?

Významným prvkem je, že copywriter píše na zakázku. Ačkoliv má každý autor svůj osobitý styl psaní, jednotlivé texty vytváří podle záměru firmy. Je cílem napsat SEO článek, text na web, příspěvek na sociální sítě nebo newsletter? Informace v nich může být podobná, tón a styl psaní se ovšem přizpůsobí zvolenému kanálu, a především značce.. A to všechno jsou věci, které má správný copywriter pod palcem. 

Jaké jsou tedy základní výhody, které získáš, když využiješ služby copywritera?  

  • Copywriting hraje v reklamě důležitou roli – díky lákavým titulkům, sloganům a textům firma může lépe zacílit na zákazníka a přesvědčit ho o koupi produktu či služby. Dobrý text tak motivuje zákazníky k nákupu.
  • Dobrý marketingový text přiláká pozornost nejen stávajícího, ale i nového zákazníka. Proto je zvětšení okruhu zákazníků další plus. 
  • Neméně důležitá je i komunikace s kupujícími, která se skrze texty uskutečňuje. Navázání vztahu tak z občasného klienta utvoří stálého zákazníka.
  • S lepší reklamou a rostoucím množstvím zákazníků se přímou úměrou zvětšuje také povědomí o značce.
  • Spolu s tím přichází i zvyšování zájmu o nabízený produkt či službu. Nárůst v oblasti prodeje je klíčový v dosahování cílů business plánu
  • O tvé značce se více mluví, více se prodává a lidé si jí více hledají. Dalším pozitivem je tedy lepší viditelnost v hledání na Googlu. Jak říká klasik – kdo je ve vyhledávači na druhé stránce, jako by neexistoval.
  • V neposlední řadě budeš mít jako podnikatel více času na vedení a chod firmy, což ti uvolní ruce i kolonky v kalendáři.

Hledáš cesty, jak zefektivnit svůj business? Mrkni na článek o outsourcingu.

Jak si vybrat toho pravého aneb atributy správného copywritera

Už máš jasno, co copywriter dělá a uvažuješ o tom, že chceš s nějakým navázat spolupráci. Jak ale vybrat toho správného? Stejně jako v interpersonální komunikaci, i v psaném projevu každému sedne někdo jiný. Jsou ovšem rysy, které by měli mít všichni textaři stejné. 

Jednou ze základních podmínek je bezchybnost v psaní a cit pro jazyk, hlavně pak syntax. Dál by rozhodně měl být kreativní a přicházet s originálními nápady. Snad nikdo v oblasti podnikání nechce zapadnout v davu. 

Copywriterům není cizí ani sféra rešerší a hledání informací. Nejen že vědí, kde je hledat, ale jsou schopni s nimi efektivně nakládat. S tím souvisí i nepsané pravidlo, že ať už tento člověk napíše cokoliv, neměl by být výsledek jeho práce lživý či manipulativní. A to i přes to, že si jeho práci někdo objedná. 

V neposlední řadě je fajn, když si najmeš člověka, který umí používat klíčová slova. Oceníš to zejména v oblasti SEO. Zároveň by copywriter měl mít přehled o trendech v on-line světě a mít zmapované chování uživatelů sítí, zvláště pak zákazníků.

notigo 231029 graficke bannery freshstart formaty 932x260 1 - Kdo je copywriter – 7 důvodů, proč chtít ve firmě profíka na texty

Copywriter jakožto profík přes psaní textů je člověk, který tvé podnikání může dostat na vyšší úroveň. Nemusíš hned do týmu verbovat dalšího kolegu, zkus například externí spolupráci. Každopádně se není čeho bát – návratnost investice do copywritera  se rozhodně vyplatí. Najdi toho pravého nebo tu pravou a dostaň se zákazníkům pod kůži!

|

Marketing Miner competitor research SEO tool

Související články