7 účinných tipů, jak napsat e-mail 

Chceš se naučit psát e-maily, které okouzlí a skutečně přinesou výsledky? V dnešní době je e-mailová komunikace nedílnou součástí našeho každodenního života nejen v práci. Proto je klíčové umět psát zajímavé a kvalitní e-maily, aby si je tví příjemci ochotně přečetli. V tomto článku se s tebou podělíme o 7 účinných tipů,díky kterým napíšeš takový e-mail, který zvýší tvé šance na úspěch v práci či podnikání. Zajímá tě, jaké tipy to jsou? 

frst web clanky email 2x - 7 účinných tipů, jak napsat e-mail 

Předmět emailu je tvá vizitka

Předmět je jako vizitka celého emailu. Měl by být stručný, výstižný a přitahovat pozornost příjemce, aby na první pohled působil poutavě a ne jako spam. Správně zvolený předmět je klíčový pro zaujetí čtenáře. Představ si předmět jako návnadu, která příjemce naláká a zvýší tak jeho chuť email otevřít.

Zaměř se na atraktivní slova nebo nápadité fráze, které příjemce osloví. Pamatuj si, že dobrý předmět je jako první dojem. Má obrovský vliv na to, zda ho jedinec otevře a přečte si celý obsah .

Oslovení v e-mailu

Kdo by neznal email začínající „Dobrý den“? Proto nezpomeň oslovit adresáta jménem a vytvoř si tak s ním osobní spojení, které zvýší tvou důvěryhodnost.

Oslovení jménem ukazuje, že ti na druhé straně opravdu záleží a že tě druhý člověk zajímá. Po osobním oslovení mají lidé tendenci být v komunikaci otevřenější a příjemnější. Současně buď ohleduplný a respektuj, jak chce být příjemce osloven.

Stručnost a výstižnost zprávy

Je důležité upoutat pozornost již v prvních řádcích. S konkrétním a stručným sdělením zaujmeš a udržíš pozornost příjemce. Pokud potřebuješ popsat situaci podrobněji a přehledněji, použij odrážky, které usnadní rychlé vyhledání informací.

Polož otázku

Ptáš se, jak získat pozornost čtenáře? Polož otázku! Znovu tím ukážeš, že ti na druhém záleží a získáš navíc jeho pozornost, čímž se zvýší šance na rychlou odpověď.

Osobní tón a jasné sdělení

Je důležité, abys při psaní zpráv bral v úvahu svého příjemce. Například při komunikaci s klienty by ses měl vyvarovat používání odborných termínů, které by druhá strana nemusela znát nebo kterým nerozumí. To má dva hlavní důvody. Za prvé nechceš, aby se tvůj příjemce cítil zmatený či nejistý. Za druhé chceš zajistit, že komunikace bude co nejsnazší a efektivní. Rozhodnutí použít jasný a srozumitelný jazyk může přispět k lepšímu porozumění a efektivní výměně informací ve tvém emailu. 

Pokud tě zajímá, jak nejlépe komunikovat online, nauč se pravidla online komunikace

Zvol nejlepší čas pro odeslání emailu

Většina lidí si myslí, že nejlepší a nejúčinnější čas pro odeslání emailu je pondělí ráno. Studie však naznačují, že nejčastěji otevírané emaily se odesílají v úterý kolem 10:00 ráno. Tak si to někam zapiš!


Vzor formálního e-mailu

Potřebuješ přesný příklad, jak takový formální email vypadá? 

Vážený pane [příjmení příjemce],

S velkým potěšením Vám píši ohledně [zde specifikuj důvod emailu, například spolupráce, dotaz, žádost o informace a tak dále]. Rád bych Vás požádal o [zde uveď konkrétní žádost nebo otázku, kterou máš].

[Popiš důvody, proč považuješ tuto žádost nebo dotaz za důležitý a vysvětli, jak by ti případná odpověď pomohla.]

Rád bych Vás také informoval o [zde uveď případné další relevantní informace, které jsou součástí tématu emailu].

Byl bych velmi vděčný, kdybyste mi mohl poskytnout [zde uveď požadovanou odpověď nebo informaci].

Děkuji Vám předem za Vaši vstřícnost a čas, který věnujete tomuto emailu. Pokud byste měl/a nějaké další dotazy nebo potřeboval/a další informace, prosím, neváhejte se mi ozvat.

S přátelským pozdravem

[Tvé jméno]

[Tvá pozice nebo vztah k organizaci]

[Kontaktní údaje – email, telefon]


Vylepši své emaily a dosáhni většího úspěchu

V dnešní uspěchané době, kdy veškerá komunikace probíhá přes internet, jsou poutavé emaily nezbytné pro úspěch ve všech oblastech. Pokud chceš aby si lidé tvé zprávy četli a dostavily se s tím i  výsledky, je důležité umět psát kvalitní emaily. S našimi tipy by ti to mělo jít raz dva. Tak je běž vyzkoušet a uvidíš, jak se zvýší výsledky tvé práce.

|

Marketing Miner competitor research SEO tool

Související články