Umělá inteligence v podnikání – 5 tipů na její využití
Umělá inteligence neboli AI (z anglického Artificial Intelligence) zastává rutinní úkony, píše, tvoří grafiku nebo se stará o zákazníky. Její využití má v podnikání velký potenciál. Může snadno zvýšit produktivitu a umí upoutat pozornost, což vede k většímu počtu zákazníků, jejich návratu ke značce a lepší prosperitě businessu. Existuje mnoho aplikací, které umělou inteligenci využívají a vy můžete taky.
Co to je umělá inteligence?
Obor informatiky, který se zabývá umělou inteligencí se rychle rozvíjí a má ambice měnit způsob, jakým fungujeme v běžném životě i businesse. Umělá inteligence je napodobování procesů lidského mozku za pomocí počítačových systémů. Tyto nástroje pak dokážou nasimulovat uvažování nebo kreativitu lidí. Technologie je také schopná úkonů, ke kterým byl doposud nutný lidský faktor, ať už šlo o učení či přijímání rozhodnutí. Výstupy umělé inteligence jsou podobné těm lidským – technologie předloží obraz, text nebo zpracuje výsledek do mluvené řeči.
Jak umělá inteligence funguje?
AI umí na základě velkého objemu dat řešit úkoly nebo plánovat své další kroky. Funguje totiž na základě algoritmů, které analyzují získané údaje a následně je vyhodnocují. Díky tomu je možné najít opakující se tendence a trendy, které AI využívá k predikci určitých situací (například rozpoznává podvody). Na základě toho pak přijímá rozhodnutí.
S umělou inteligencí již nějaký čas žijeme, vzpomeňme například na chatboty. Tito technologičtí asistenti radí na webových stránkách zákazníkům a fungují tak jako zákaznický servis. Na principu vyhodnocení požadavků doporučují další kroky a v případě potřeby přepojí zákazníka na lidského kolegu.
Jak konkrétně může být umělá inteligence prospěšná při podnikání?
AI se používá v mnoha oblastech, z nichž některé jsou přetaveny do aplikací nebo platforem. Zkuste s nimi vyšperkovat i svůj business. Tyto pracovní nástroje vám nejenom usnadní práci, také ji pomohou posunout na vyšší úroveň.
- Monitoring sociálních sítí: Aplikace se zabudovanou umělou inteligencí projíždějí weby a sociální sítě a za pomocí algoritmů vyhodnocují zmínky o vaší značce. Jde třeba o hashtagy, klíčová slova nebo označení. Zkuste aplikace Hootsuite Insights, Zoho Social, Sprout Social a další a objevte tak silné a slabé stránky svého podniku.
- Prediktivní analýza: K optimalizaci prodejů nebo CRM (řízení vztahů se zákazníky) se vyplatí využívat prognózy. Na základě takové práce s daty fungují například platformy Salesforce Einstein nebo Tableau. (zde může být proklik – o důležitosti CMR se můžete dočíst i v rozhovoru…)
- Asistence při psaní: Při využití aplikací jako Grammarly nebo Hemingway App se dá ušetřit mnoho času na editování a kontrole textu. AI se přitom nezaměřuje pouze na gramatické chyby, ale i na nuance nebo volí jasnější a efektivnější slovní spojení. Případně se postará o celý kreativní proces psaní.
- Správa projektů: Aplikace jako Trello, ClickUp nebo Monday pomáhají s produktivitou a strukturou uvnitř firmy. Některé v sobě navíc zahrnují i návrhy dalších kroků, které se odkazují na aktuální výkonnost týmu.
- Grafika: Oblast, kterou nesmíme opomenout. AI vytvoří na míru obrázky, rozvržení stránek a další grafické prvky, a to rychle a jednoduše. Kdo nemusí Canvu, může zkusit třeba Visme nebo Adobe InDesign.
Umělá inteligence na sebe v poslední době strhává značnou část pozornosti lidí z různých oborů. Výhody, které může představovat v podnikání i v běžném životě jsou ovšem často zahaleny strachem ze zániku mnoha pracovních míst. Podle odborníků ovšem umělá inteligence člověka nikdy plně nenahradí. Vezměte tedy AI do týmu jako dalšího kolegu, který povznese váš podnik na novou úroveň.
Související články
ESPRESSO A TřTINOVý CUKR, TO JE KAFáNEK
27.03.2023