Time management mi nikdy nešel. Pánem svého času jsem se stala až s příchodem dětí | Jaroslava Šnejdarová

Jak se stát z chaotického člověka odborníkem na time management? Jednoduše, pořiď si děti. Tak to alespoň zafungovalo v životě podnikatelky Jaroslavy Šnejdarové. Ve druhé části našeho rozhovoru se více soustředíme na techničtější stránku jejího podnikání, i na to, co ji k práci motivuje.

Jaké to je, řídit ženský kolektiv?


Mně osobně se dobře pracuje mezi lidmi, kteří mají náboj. Moc nerozlišuji, jestli to jsou ženy či muži. Více zkušeností mám s prací se ženami a pracuje se mi s nimi dobře.

Jak jsi získala počáteční kapitál pro založení a rozjezd tvojí firmy? 


Měla jsem tu možnost financování z vlastních zdrojů. Nemusela jsem tak řešit investory. Spíše naopak. Ta možnost tu byla a já ji odmítla, protože si chci značku nejdřív vybudovat tak, jak chci já, bez toho aniž aby mi do toho někdo mluvil. 

Co je největší výhoda toho být svým vlastním pánem? 


Největší výhodu vidím v tom, že si můžu koordinovat svůj den tak, jak potřebuji, což je strašně důležité, jelikož mám dvě děti. Dcera chodí do druhé třídy, syn do školky. Takže jsem schopná zorganizovat si práci a volný čas tak, abych mohla trávit čas s dětmi. 

Máš nějaké tipy na mechanizmy nebo interní systémy, které ve firmě používáte?


Vzhledem ke specifickému charakteru našeho podnikání související s pronájmem oblečení, jsme si nechali celý e-shop vybudovat přímo pro nás. I když musím říct, že to bylo finančně náročnější. Když něco takového děláte, záleží především na službě či produktu, co budete poskytovat. Na správu financí máme účetní, ale speciální systémy se nám v našem aktuálním rozměru nijak nehodí.

Jaké platformy využíváte pro komunikaci v týmu?


Zatím se nám nejvíc osvědčil Google disk. Pro rychlou komunikaci využíváme aplikaci Slack a videokonforenece.

Co tě motivuje k práci?


Baví mě to. Samozřejmě si musíte najít čas pro sebe, ale řešení pracovních záležitostí týkající se našeho projektu mi přijde přirozené. I když existují úkoly, které mě nebaví a odsouvám je, většinou mě práce opravdu naplňuje.

Existuje nějaký předpoklad nebo vlastnost, kterou by měl mít každý začínající podnikatel? 


Nevím, jestli je to přímo vlastnost, ale měl by vědět, že se nic nestane ze dne na den, že všechno trvá a že se nic samo neudělá. Dále asi trpělivost a víra v to, že váš projekt je ten správný.

Jak zvládáš stres?


Vzhledem k tomu, že si většinou věcí můžu organizovat sama a všechno si plánovat, tak co se týče stresu v práci, dokážu si ho řídit poměrně dobře. Horší je stres doma s dětmi, kdy jste unavení a nemáte kapacitu na nějakou jejich náladu. Do toho máte v hlavě, že musíte uvařit, pak děti vykoupat, dát spát a ráno zase vstávat včas do školy. Spíš stres tohoto typu, ten rodinný z vyčerpání je to, s čím se musím vypořádat. Docela často praktikuju jógu, to mi hodně pomáhá a nabije novou energii. Mám ráda procházky. Pomůže mi to trošku vyčistit hlavu, udělat si pořádek v tom, co jsou priority a pak se vrátím zase plné síle. 

Jak do toho všeho zapadá time management?


Jsem hodně vděčná za svobodu, co se týče práce. Když vím, že dcera je ve škole a syn ve školce, tak mám čas na práci. Jakmile děti vyzvednu, začnou kroužky. Základní je vědět, že musí jít v osm spát, jinak to s nimi bude druhý den o něco těžší. Člověk si v tom pak už najde rutinu. 

Považuješ se za dobře zorganizovaného člověka?


Ne. Přijde mi, že se to učím za pochodu. Od té doby, co mám děti, se to ale hodně zlepšilo. Protože musím. 

Je něco, co bys v životě nevyzkoušela? 


Vůbec mě nelákají adrenalinové aktivity jako je skok padákem. Ale ráda zkouším nové věci. Když jsme cestovali po Kostarice a najednou se tam objevila surfařská škola, šla jsem do toho. 

Kdyby ses mohla stát kýmkoliv živým nebo mrtvým, na jeden den, kým by ses stala a proč?


Sama sebou.

|

Marketing Miner competitor research SEO tool

Související články