Jak začít podnikat od nuly aneb Bez peněz do byznysu lez

Toužíš změnit svůj životní styl a postavit se na vlastní nohy? Nečekej, než ti do klína spadne první milion. Vydělej si ho. Máme pro tebe pár tipů, jak začít podnikat i s prázdnou kapsou a snížit riziko na minimum. 

podn zacatek 3x - Jak začít podnikat od nuly aneb Bez peněz do byznysu lez

1. Naslouchej trhu

Máš geniální nápad na podnikání? Ověř si, že ho stejně růžově vidí i tví potenciální klienti. 

Začni zlehka. Investuj do pár prototypů tvého budoucího produktu, nebo vytvoř jednoduché webovky ve WordPressu. Piď se po názorech široké veřejnosti, a hlavně jim naslouchej. 

Nemá cenu se zuby nehty držet prvního konceptu. Pokud jej společnost nepřijme, nech ho plavat a hledej ono zlaté jablko dál. Dělej kompromisy, měň a přizpůsobuj se, dokud neobjevíš službu či produkt se skutečným potenciálem. 

2. Neskákejte do toho po hlavě

Entuziasmus a nadšení budou tvým nejlepším zdrojem motivace. Určitě se ale do podnikání nepouštěj bezhlavě a bez plánu. 

Sestavení alespoň základního podnikatelského záměru bys neměl přeskakovat. Minimálně si díky němu přesně ujasníš:

  • co přesně bude smyslem tvého podnikání
  • kdo budou hlavní konkurenti
  • jaká tě čekají rizika

3. Zahraj si na extroverta

Smutná pravda dnešního světa byznysu je, že nadupaný seznam kvalitních kontaktů je nezbytným klíčem k úspěchu. Spojení s těmi správnými lidmi tě nejen posune osobnostně dál, ale otevře nespočet dveří k novým možnostem. Ať už jsi extrovertem nebo zapřisáhlým introvertem, vyraz do společnosti a začni se seznamovat. 

Dvacáté první století naštěstí nabízí hned několik způsobů, jak naplnit kontaktní knížku:

  • sociální sítě
  • coworkingová centra
  • offline konference
  • přímé kontaktování prostřednictvím e-mailu
  • kontakty známých

3. Odliš se

Uspět neznamená objevit kolo. Přeci jen žijeme ve světě, který nám nabízí snad vše, na co si jen vzpomeneš. Přijít s něčím skutečně novým je téměř nadlidský úkol. Naštěstí tajemstvím úspěchu na dnešním trhu není být jedinečný, ale odlišný.  

Nepodceň v začátcích sílu marketingu. Věnuj čas a energii k tomu, abys definoval, čím se skutečně lišíš od konkurence a postav si na tom svůj vlastní brand. 

Jak se odlišit?

  • Najdi jedinečný prodejní argument (nejrychlejší doručení v širokém okolí, nadstandardní služba, kterou nikdo jiný nenabízí apod.)
  • Poznej svého zákazníka a mluv jeho jazykem (primárně jemu se musíte zalíbit)
  • Vytvoř si originální vizuální identitu (nad konkurencí musíte vyčnívat)

Zkrátka buď nezapomenutelný!

5. Využij výhody online světa

I bez statisícové marketingové kampaně se dá prorazit. V onlinu je to prakticky za pakatel. 

Základem jsou sociální sítě (Facebook, Instagram, LinkedIn apod.). Budeš-li je pravidelně a kvalitně spravovat, minimálně v začátcích si vystačíš i bez plnohodnotného webu. 

Upřednostni online reklamu před tou offline. Za prvé je levnější a zadruhé s ní zasáhneš mnohem širší část potenciálních zákazníků. Zkrátka za méně peněz více muziky. 

6. Poohlédni se po alternativních způsobech financování

Nebudeme si nic nalhávat. Bez peněz to jde, ale s nimi to jde o něco lépe. Naštěstí se nemusíš spoléhat jen na vlastní zdroje. Dnešní svět byznysu nabízí celou řadu alternativních způsobů financování jako je:

  • crowdfunding
  • investor
  • start-up soutěže
  • dotace
  • půjčky pro podnikatele
  • peer-to-peer financování

7. Začni

Pokud víš, s čím a jak chceš na trh vstoupit, není na co čekat. Nejlepší čas, kdy začít podnikat byl včera. Ten druhý nejlepší je dnes. Proto s prvními krůčky na cestě k vlastnímu byznysu začni hned.

Další články

Rubriky

Má vysokoškolské studium smysl?

Studium vysoké školy není pro všechny. Vojtěch Kucza a Daniel Bárta podnikají v CBD průmyslu. Podle nich je škola na praxi dostatečně nepřipraví.

Chceme tě poznat líp!