Toužíš změnit svůj životní styl a postavit se na vlastní nohy? Nečekej, než ti do klína spadne první milion. Vydělej si ho. Máme pro tebe pár tipů, jak začít podnikat i s prázdnou kapsou a snížit riziko na minimum.

1. Naslouchej trhu
Máš geniální nápad na podnikání? Ověř si, že ho stejně růžově vidí i tví potenciální klienti.
Začni zlehka. Investuj do pár prototypů tvého budoucího produktu, nebo vytvoř jednoduché webovky ve WordPressu. Piď se po názorech široké veřejnosti, a hlavně jim naslouchej.
Nemá cenu se zuby nehty držet prvního konceptu. Pokud jej společnost nepřijme, nech ho plavat a hledej ono zlaté jablko dál. Dělej kompromisy, měň a přizpůsobuj se, dokud neobjevíš službu či produkt se skutečným potenciálem.
2. Neskákejte do toho po hlavě
Entuziasmus a nadšení budou tvým nejlepším zdrojem motivace. Určitě se ale do podnikání nepouštěj bezhlavě a bez plánu.
Sestavení alespoň základního podnikatelského záměru bys neměl přeskakovat. Minimálně si díky němu přesně ujasníš:
- co přesně bude smyslem tvého podnikání
- kdo budou hlavní konkurenti
- jaká tě čekají rizika
3. Zahraj si na extroverta
Smutná pravda dnešního světa byznysu je, že nadupaný seznam kvalitních kontaktů je nezbytným klíčem k úspěchu. Spojení s těmi správnými lidmi tě nejen posune osobnostně dál, ale otevře nespočet dveří k novým možnostem. Ať už jsi extrovertem nebo zapřisáhlým introvertem, vyraz do společnosti a začni se seznamovat.
Dvacáté první století naštěstí nabízí hned několik způsobů, jak naplnit kontaktní knížku:
- sociální sítě
- coworkingová centra
- offline konference
- přímé kontaktování prostřednictvím e-mailu
- kontakty známých
3. Odliš se
Uspět neznamená objevit kolo. Přeci jen žijeme ve světě, který nám nabízí snad vše, na co si jen vzpomeneš. Přijít s něčím skutečně novým je téměř nadlidský úkol. Naštěstí tajemstvím úspěchu na dnešním trhu není být jedinečný, ale odlišný.
Nepodceň v začátcích sílu marketingu. Věnuj čas a energii k tomu, abys definoval, čím se skutečně lišíš od konkurence a postav si na tom svůj vlastní brand.
Jak se odlišit?
- Najdi jedinečný prodejní argument (nejrychlejší doručení v širokém okolí, nadstandardní služba, kterou nikdo jiný nenabízí apod.)
- Poznej svého zákazníka a mluv jeho jazykem (primárně jemu se musíte zalíbit)
- Vytvoř si originální vizuální identitu (nad konkurencí musíte vyčnívat)
Zkrátka buď nezapomenutelný!
5. Využij výhody online světa
I bez statisícové marketingové kampaně se dá prorazit. V onlinu je to prakticky za pakatel.
Základem jsou sociální sítě (Facebook, Instagram, LinkedIn apod.). Budeš-li je pravidelně a kvalitně spravovat, minimálně v začátcích si vystačíš i bez plnohodnotného webu.
Upřednostni online reklamu před tou offline. Za prvé je levnější a zadruhé s ní zasáhneš mnohem širší část potenciálních zákazníků. Zkrátka za méně peněz více muziky.
6. Poohlédni se po alternativních způsobech financování
Nebudeme si nic nalhávat. Bez peněz to jde, ale s nimi to jde o něco lépe. Naštěstí se nemusíš spoléhat jen na vlastní zdroje. Dnešní svět byznysu nabízí celou řadu alternativních způsobů financování jako je:
- crowdfunding
- investor
- start-up soutěže
- dotace
- půjčky pro podnikatele
- peer-to-peer financování
7. Začni
Pokud víš, s čím a jak chceš na trh vstoupit, není na co čekat. Nejlepší čas, kdy začít podnikat byl včera. Ten druhý nejlepší je dnes. Proto s prvními krůčky na cestě k vlastnímu byznysu začni hned.