Jak na podnikání od nuly aneb Bez peněz do byznysu (7 tipů do začátku)

Toužíte změnit svůj životní styl a postavit se na vlastní nohy? Nečekejte, než vám do klína spadne první milion. Vydělejte si ho sami. Máme pro vás pár tipů, jak začít podnikat i s prázdnou kapsou a snížit riziko na minimum.

startup 4 faze 2x 1 - Jak na podnikání od nuly aneb Bez peněz do byznysu (7 tipů do začátku)
Jak na podnikání od nuly?

1. Naslouchejte trhu


Máte geniální nápad na podnikání? Ověřte si, že ho stejně růžově vidí i vaši potenciální klienti. 

Začněte zlehka. Investujte do pár prototypů vašeho budoucího produktu, nebo vytvořte jednoduché webovky ve WordPressu. Piďte se po názorech široké veřejnosti, a hlavně jim naslouchejte. 

Nemá cenu se zuby nehty držet prvního konceptu. Pokud jej společnost nepřijme, nechte ho plavat a hledejte ono zlaté jablko dál. Dělejte kompromisy, měňte a přizpůsobujte se, dokud neobjevíte službu či produkt se skutečným potenciálem. 

2. Neskákejte do toho po hlavě


Entuziasmus a nadšení budou vaším nejlepším zdrojem motivace. Určitě se ale do podnikání nepouštějte bezhlavě a bez plánu. 

Sestavení alespoň základního podnikatelského záměru byste neměli přeskakovat. Minimálně si díky němu přesně ujasníte:

  • co přesně bude smyslem vašeho podnikání
  • kdo budou vaši hlavní konkurenti
  • jaká vás čekají rizika

3. Zahrajte si na extroverty


Smutná pravda dnešního světa byznysu je, že nadupaný seznam kvalitních kontaktů je nezbytným klíčem k úspěchu. Spojení s těmi správnými lidmi vás nejen posune osobnostně dál, ale otevře nespočet dveří k novým možnostem. Ať už jste extrovertem nebo zapřisáhlým introvertem, vyrazte do společnosti a začněte se seznamovat. 

Dvacáté první století naštěstí nabízí hned několik způsobů, jak naplnit kontaktní knížku:

  • sociální sítě
  • coworkingová centra
  • offline konference
  • přímé kontaktování prostřednictvím e-mailu
  • kontakty známých

4. Odlište se


Uspět neznamená objevit kolo. Přeci jen žijeme ve světě, který nám nabízí snad vše, na co si jen vzpomenete. Přijít s něčím skutečně novým je téměř nadlidský úkol. Naštěstí tajemstvím úspěchu na dnešním trhu není být jedinečný, ale odlišný.  

Nepodceňte v začátcích sílu marketingu. Věnujte čas a energii k tomu, abyste si definovali, čím se skutečně lišíte od konkurence a postavte si na tom svůj vlastní brand. 

Jak se odlišit?

  • Najděte jedinečný prodejní argument (nejrychlejší doručení v širokém okolí, nadstandardní služba, kterou nikdo jiný nenabízí apod.)
  • Poznejte svého zákazníka a mluvte jeho jazykem (primárně jemu se musíte zalíbit)
  • Vytvořte si originální vizuální identitu (nad konkurencí musíte vyčnívat)

Zkrátka buďte nezapomenutelní!

5. Využijte výhody online světa


I bez statisícové marketingové kampaně se dá prorazit. V onlinu je to prakticky za pakatel. 

Základem jsou sociální sítě (Facebook, Instagram, LinkedIn apod.). Budete-li je pravidelně a kvalitně spravovat, minimálně v začátcích si vystačíte i bez plnohodnotného webu. 

Upřednostněte online reklamu před tou offline. Za prvé je levnější a zadruhé s ní zasáhnete mnohem širší část vašich potenciálních zákazníků. Zkrátka za méně peněz více muziky. 

6. Poohlédněte se po alternativních způsobech financování


Nebudeme si nic nalhávat. Bez peněz to jde, ale s nimi to jde o něco lépe. Naštěstí se nemusíte spoléhat jen na vlastní zdroje. Dnešní svět byznysu nabízí celou řadu alternativních způsobů financování jako je:

  • crowdfunding
  • investor
  • start-up soutěže
  • dotace
  • půjčky pro podnikatele
  • peer-to-peer financování

7. Začněte


Pokud víte, s čím a jak chcete na trhu vstoupit, není na co čekat. Nejlepší čas, kdy začít podnikat byl včera. Ten druhý nejlepší je dnes. Proto s prvními krůčky na cestě k vlastnímu byznysu začněte hned.

Další články

Chceme tě poznat líp!