Toužíte změnit svůj životní styl a postavit se na vlastní nohy? Nečekejte, než vám do klína spadne první milion. Vydělejte si ho sami. Máme pro vás pár tipů, jak začít podnikat i s prázdnou kapsou a snížit riziko na minimum.

1. Naslouchejte trhu
Máte geniální nápad na podnikání? Ověřte si, že ho stejně růžově vidí i vaši potenciální klienti.
Začněte zlehka. Investujte do pár prototypů vašeho budoucího produktu, nebo vytvořte jednoduché webovky ve WordPressu. Piďte se po názorech široké veřejnosti, a hlavně jim naslouchejte.
Nemá cenu se zuby nehty držet prvního konceptu. Pokud jej společnost nepřijme, nechte ho plavat a hledejte ono zlaté jablko dál. Dělejte kompromisy, měňte a přizpůsobujte se, dokud neobjevíte službu či produkt se skutečným potenciálem.
2. Neskákejte do toho po hlavě
Entuziasmus a nadšení budou vaším nejlepším zdrojem motivace. Určitě se ale do podnikání nepouštějte bezhlavě a bez plánu.
Sestavení alespoň základního podnikatelského záměru byste neměli přeskakovat. Minimálně si díky němu přesně ujasníte:
- co přesně bude smyslem vašeho podnikání
- kdo budou vaši hlavní konkurenti
- jaká vás čekají rizika
3. Zahrajte si na extroverty
Smutná pravda dnešního světa byznysu je, že nadupaný seznam kvalitních kontaktů je nezbytným klíčem k úspěchu. Spojení s těmi správnými lidmi vás nejen posune osobnostně dál, ale otevře nespočet dveří k novým možnostem. Ať už jste extrovertem nebo zapřisáhlým introvertem, vyrazte do společnosti a začněte se seznamovat.
Dvacáté první století naštěstí nabízí hned několik způsobů, jak naplnit kontaktní knížku:
- sociální sítě
- coworkingová centra
- offline konference
- přímé kontaktování prostřednictvím e-mailu
- kontakty známých
4. Odlište se
Uspět neznamená objevit kolo. Přeci jen žijeme ve světě, který nám nabízí snad vše, na co si jen vzpomenete. Přijít s něčím skutečně novým je téměř nadlidský úkol. Naštěstí tajemstvím úspěchu na dnešním trhu není být jedinečný, ale odlišný.
Nepodceňte v začátcích sílu marketingu. Věnujte čas a energii k tomu, abyste si definovali, čím se skutečně lišíte od konkurence a postavte si na tom svůj vlastní brand.
Jak se odlišit?
- Najděte jedinečný prodejní argument (nejrychlejší doručení v širokém okolí, nadstandardní služba, kterou nikdo jiný nenabízí apod.)
- Poznejte svého zákazníka a mluvte jeho jazykem (primárně jemu se musíte zalíbit)
- Vytvořte si originální vizuální identitu (nad konkurencí musíte vyčnívat)
Zkrátka buďte nezapomenutelní!
5. Využijte výhody online světa
I bez statisícové marketingové kampaně se dá prorazit. V onlinu je to prakticky za pakatel.
Základem jsou sociální sítě (Facebook, Instagram, LinkedIn apod.). Budete-li je pravidelně a kvalitně spravovat, minimálně v začátcích si vystačíte i bez plnohodnotného webu.
Upřednostněte online reklamu před tou offline. Za prvé je levnější a zadruhé s ní zasáhnete mnohem širší část vašich potenciálních zákazníků. Zkrátka za méně peněz více muziky.
6. Poohlédněte se po alternativních způsobech financování
Nebudeme si nic nalhávat. Bez peněz to jde, ale s nimi to jde o něco lépe. Naštěstí se nemusíte spoléhat jen na vlastní zdroje. Dnešní svět byznysu nabízí celou řadu alternativních způsobů financování jako je:
- crowdfunding
- investor
- start-up soutěže
- dotace
- půjčky pro podnikatele
- peer-to-peer financování
7. Začněte
Pokud víte, s čím a jak chcete na trhu vstoupit, není na co čekat. Nejlepší čas, kdy začít podnikat byl včera. Ten druhý nejlepší je dnes. Proto s prvními krůčky na cestě k vlastnímu byznysu začněte hned.