Jak na podnikání od nuly aneb Bez peněz do byznysu (7 tipů do začátku)

Toužíte změnit svůj životní styl a postavit se na vlastní nohy? Nečekejte, než vám do klína spadne první milion. Vydělejte si ho sami. Máme pro vás pár tipů, jak začít podnikat i s prázdnou kapsou a snížit riziko na minimum.

Jak na podnikání od nuly?
Jak na podnikání od nuly?

1. Naslouchejte trhu


Máte geniální nápad na podnikání? Ověřte si, že ho stejně růžově vidí i vaši potenciální klienti. 

Začněte zlehka. Investujte do pár prototypů vašeho budoucího produktu, nebo vytvořte jednoduché webovky ve WordPressu. Piďte se po názorech široké veřejnosti, a hlavně jim naslouchejte. 

Nemá cenu se zuby nehty držet prvního konceptu. Pokud jej společnost nepřijme, nechte ho plavat a hledejte ono zlaté jablko dál. Dělejte kompromisy, měňte a přizpůsobujte se, dokud neobjevíte službu či produkt se skutečným potenciálem. 

2. Neskákejte do toho po hlavě


Entuziasmus a nadšení budou vaším nejlepším zdrojem motivace. Určitě se ale do podnikání nepouštějte bezhlavě a bez plánu. 

Sestavení alespoň základního podnikatelského záměru byste neměli přeskakovat. Minimálně si díky němu přesně ujasníte:

  • co přesně bude smyslem vašeho podnikání
  • kdo budou vaši hlavní konkurenti
  • jaká vás čekají rizika

3. Zahrajte si na extroverty


Smutná pravda dnešního světa byznysu je, že nadupaný seznam kvalitních kontaktů je nezbytným klíčem k úspěchu. Spojení s těmi správnými lidmi vás nejen posune osobnostně dál, ale otevře nespočet dveří k novým možnostem. Ať už jste extrovertem nebo zapřisáhlým introvertem, vyrazte do společnosti a začněte se seznamovat. 

Dvacáté první století naštěstí nabízí hned několik způsobů, jak naplnit kontaktní knížku:

  • sociální sítě
  • coworkingová centra
  • offline konference
  • přímé kontaktování prostřednictvím e-mailu
  • kontakty známých

4. Odlište se


Uspět neznamená objevit kolo. Přeci jen žijeme ve světě, který nám nabízí snad vše, na co si jen vzpomenete. Přijít s něčím skutečně novým je téměř nadlidský úkol. Naštěstí tajemstvím úspěchu na dnešním trhu není být jedinečný, ale odlišný.  

Nepodceňte v začátcích sílu marketingu. Věnujte čas a energii k tomu, abyste si definovali, čím se skutečně lišíte od konkurence a postavte si na tom svůj vlastní brand. 

Jak se odlišit?

  • Najděte jedinečný prodejní argument (nejrychlejší doručení v širokém okolí, nadstandardní služba, kterou nikdo jiný nenabízí apod.)
  • Poznejte svého zákazníka a mluvte jeho jazykem (primárně jemu se musíte zalíbit)
  • Vytvořte si originální vizuální identitu (nad konkurencí musíte vyčnívat)

Zkrátka buďte nezapomenutelní!

5. Využijte výhody online světa


I bez statisícové marketingové kampaně se dá prorazit. V onlinu je to prakticky za pakatel. 

Základem jsou sociální sítě (Facebook, Instagram, LinkedIn apod.). Budete-li je pravidelně a kvalitně spravovat, minimálně v začátcích si vystačíte i bez plnohodnotného webu. 

Upřednostněte online reklamu před tou offline. Za prvé je levnější a zadruhé s ní zasáhnete mnohem širší část vašich potenciálních zákazníků. Zkrátka za méně peněz více muziky. 

6. Poohlédněte se po alternativních způsobech financování


Nebudeme si nic nalhávat. Bez peněz to jde, ale s nimi to jde o něco lépe. Naštěstí se nemusíte spoléhat jen na vlastní zdroje. Dnešní svět byznysu nabízí celou řadu alternativních způsobů financování jako je:

  • crowdfunding
  • investor
  • start-up soutěže
  • dotace
  • půjčky pro podnikatele
  • peer-to-peer financování

7. Začněte


Pokud víte, s čím a jak chcete na trhu vstoupit, není na co čekat. Nejlepší čas, kdy začít podnikat byl včera. Ten druhý nejlepší je dnes. Proto s prvními krůčky na cestě k vlastnímu byznysu začněte hned.

Další články

Další články